شنبه 15 ارديبهشت 1403-1:5 شمسی /5/4/2024 1:05:55 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:63363
  • زمان انتشار:يکشنبه 2 ارديبهشت 1403-11:1
وضعیت خودروهای دست‌دوم در بازارهای بین‌المللی چگونه است؟

کیا ریو کمترین افت قیمت را ثبت کرده است. به‌نظر می‌رسد آمریکایی‌ها هنوز هم خواهان خودروهای جمع‌وجور بنزینی با قیمت مناسب هستند؛ چراکه قیمت ریو پس از یک سال استفاده به‌طور متوسط فقط ۲۱ دلار یا ۰.۱ درصد کاهش می‌یابد
افت قیمت چشمگیر کارکرده‌ها در سطح جهان

به گزارش خودرونامه، مطالعات جدید درباره افت قیمت خودروها نشان می‌دهد قیمت مرسدس‌بنز EQS پس از یک سال استفاده حدود ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. در کشورهای پیشرفته و دارای صنایع خودروسازی پیشرفته، هر خودرویی که از نمایندگی خارج می‌شود، با افت قیمت قابل ‌توجهی مواجه خواهد شد.

البته میزان افت قیمت برخی مدل‌ها بیشتر از بقیه است. در این رابطه باید به مرسدس‌بنز EQS در نسخه‌های سدان، شاسی‌بلند و AMG اشاره کنیم که تنها پس از یک سال خرید، مالکان شاهد افت قیمت وحشتناک ۴۸.۷ درصدی آن خواهد بود. iSeeCars می‌گوید این رقم به‌معنی کاهش ۶۵ هزار و ۱۴۳ دلاری متوسط قیمت این خودروهاست که با این مبلغ می‌توان یک مرسدس E کلاس خرید.

EQS تنها خودرو برقی در فهرست خودروهایی با بیشترین افت قیمت نیست؛ چراکه از بین ۱۰ مدل خودرو با بیشترین افت قیمت، ۵ مدل از نوع برقی هستند و پس از EQS شاهد حضور نیسان لیف در رتبه دوم هستیم. قیمت این خودرو یک سال پس از خرید به‌طور متوسط ۱۵ هزار و 786 دلار کاهش می‌یابد؛ اما با توجه به قیمت پایه پایین‌تر لیف، این رقم به معنی از دست دادن ۴۵ درصد ارزش اولیه خواهد بود. بیشترین افت قیمت خودروهای درون‌سوز به جگوار اف پیس می‌رسد.

این خودرو در رده سوم قرار دارد و ارزش آن پس از یک سال استفاده ۳۵.۴ درصد یا ۲۸ هزار و ۵۵۵ دلار کاهش می‌یابد. آلفارومئو جیولیا هم با افت قیمت ۳۳.۴ درصدی یا ۱۶ هزار و ۲۹۷ دلاری در تعقیب جگوار است و نهایتا جایگاه پنجم هم به کیا EV6 با کاهش ارزش ۳۳.۳ درصدی یا ۱۸ هزار و ۸۱ دلاری می‌رسد.

کمترین افت قیمت

مطالعات نشان می‌دهند خودروهای هیبرید در این زمینه عملکرد خوبی دارند؛ اما کیا ریو کمترین افت قیمت را ثبت کرده است. به‌نظر می‌رسد آمریکایی‌ها هنوز هم خواهان خودروهای جمع‌وجور بنزینی با قیمت مناسب هستند؛ چراکه قیمت ریو پس از یک سال استفاده به‌طور متوسط فقط ۲۱ دلار یا ۰.۱ درصد کاهش می‌یابد.

در حقیقت قیمت ریو یک سال کارکرد با مدل صفرکیلومتر آن تفاوتی ندارد.

البته حذف این خودرو از سبد محصولات کیا در مدل ۲۰۲۴ نیز می‌تواند یکی از دلایل افت قیمت ناچیز این خودرو کره‌ای باشد.

در جدول منتشر شده در این خصوص نیز نام خودروهایی با کمترین افت قیمت پس از یک سال ذکر شده است. تنها بر این اساس نقطه امید مرسدس‌بنز در این مطالعه شاسی‌بلند جی کلاس است که مقام سوم را در فهرست خودروهایی با کمترین افت قیمت به‌دست آورده است.

قیمت این خودرو پس از یک سال استفاده به‌طور متوسط ۴ هزار و ۵۸۷ دلار یا ۲.۳ درصد کاهش می‌یابد. همچنین افت قیمت فورد ماوریک نیز به‌طور متوسط هزار و ۴۰۰ دلار است و همین سبب شده است وانت فورد رتبه‌های چهارم و پنجم جدول را به‌خود اختصاص دهد. مقام اول به لندروور رنجروور می‌رسد که قیمت آن پس از یک سال ۲.۸ درصد افزایش خواهد یافت.

حدس می‌زنیم علت این امر به‌عرضه محدود مدل ۲۰۲۴ در بازار مربوط باشد که سبب می‌شود تقاضا برای شاسی‌بلند لوکس رنجروور افزایش یابد. همچنین خریداران از انتظار طولانی‌مدت و پرداخت مبالغ بیشتر در نمایندگی‌ها خسته شده‌اند.

این مطالعه قیمت بیش از ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو صفرکیلومتر و کارکرده مـــــدل ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ را از ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ بررسی کــــــرده است. در این مقاله خودروهای تولید محدود و گران‌قیمت مدنظر نبوده‌اند.

یکی از نکات جالب به افت قیمت خودروهای برقی و در مقابل حفظ ارزش مناسب خودروهای هیبرید مربوط می‌شود.

همین موضوع حاکی از افت تقاضا برای خودروهای برقی است و محصولات هیبرید جزو بهترین انتخاب‌ها برای بسیاری از خریداران هستند.

منبع: دنیای خودرو


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین