چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403-4:33 شمسی /5/1/2024 4:33:53 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:62635
  • زمان انتشار:دوشنبه 9 بهمن 1402-7:59

داستان پژوپارس، سازمان ملی استاندارد و ثبت‌نام‌کنندگان چشم‌انتظار این خودرو همچنان ادامه دارد و مشخص نیست انتهای آن به کجا ختم خواهد شد.
داستان دنباله‌دار پژو پارس‌های معوق

به گزارش خودرونامه به نقل از تسنیم، بنابر اعلام ایران‌خودرو امسال حدود ۱۰۰هزار نفر در سامانه یکپارچه خودرو پژو پارس خریداری کرده‌اند، اما نکته اینجاست سازمان ملی استاندارد شرایط مجوز تولید این خودرو را از ۱۴۰۱ به این شرکت اعلام کرده بود؛ بنابراین ایران‌خودرو می‌دانست نمی‌تواند استانداردهای ۸۵‌گانه را در پارس اجرایی کند و با‌این‌حال، این خودرو را در لیست ثبت‌نامی‌ها گذاشت.
در نتیجه امروز ۱۰۰هزار مشتری این خودرو بلاتکلیف هستند. افرادی که نوبت تحویل خودروی آنها پاییز ۱۴۰۲ است هنوز فراخوان تکمیل وجه و اخذ قرارداد را دریافت نکرده‌اند. ایران‌خودرو هنوز پاسخی نسبت به اعتراضات مشتریان نداده و گویا در‌صدد مذاکره با سازمان ملی استاندارد است تا مجوز تولید این خودرو را تمدید کند که در این صورت محصولی فاقد استاندارد به‌دست مردم خواهد رسید. این در حالی است که رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص نامه‌نگاری ایران‌خودرو با این سازمان درباره تمدید مجوز تولید پژو پارس گفت: قانون با نامه‌نگاری تغییر نمی‌کند؛ این خودرو باید استانداردها را رعایت کند در غیر این صورت تولید نخواهد شد.

مهدی اسلام‌پناه می‌گوید: از سال ۱۴۰۱ در قالب اعلام‌های رسمی به ایران‌خودرو گفتیم پژوپارس نمی‌تواند استانداردهای ۸۵گانه را لحاظ کند و باید برای این موضوع تدبیری اندیشیده شود، با‌این‌حال به جای بررسی موضوع، خودروی موردنظر در سامانه یکپارچه عرضه شد و ایران‌خودرو محصولی را فروخت که می‌دانست نمی‌تواند استانداردهای لازم را در آن رعایت کنند.

وی می افزاید: در چهار ماه گذشته نیز ایران‌خودرو در قالب نامه‌ای به سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که پژو پارس تولید کند و ما به آنها گفتیم در این فرصت باقیمانده تا اسفندماه با قدرت تولید کرده و به تعهدات خود نسبت به خریداران عمل کنید؛ با‌این‌حال، معوق شدن تعهدات پژوپارس به گردن سازمان ملی استاندارد افتاده است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین