دوشنبه 17 ارديبهشت 1403-14:57 شمسی /5/6/2024 2:57:24 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:43218
  • زمان انتشار:يکشنبه 6 شهريور 1401-16:6
محسن رضایی:

معاون اقتصادی رییس جمهور در حاشیه بازدید از نمایشگاه تحول صنعت خودرو گفت: بازار خودرو باید رقابتی شود و خودروسازی در فضایی شفاف و رقابتی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.
دولت در قیمت گذاری خودرو دخالت نکند

به گزارش خودرونامه، محسن رضایی افزود: آیین نامه واردات خودرو با هدف تعامل با جهان و شکست انحصار ابلاغ شد و خودرو وارداتی باید به تولید ملی کمک و فضا را رقابتی کند تا خودرو ساز داخلی هم ملزم به ارتقای کیفیت شود. وی ادامه داد: واردات از خودرو‌های زیر ۱۰ هزار دلار تا ۲۰ هزار دلار خواهد بود، البته خودرو‌های زیر ۱۰ هزار دلار امتیازاتی برای واردات دارند. وی تاکید کرد:دولت باید از خودروسازی خارج شود و در قیمت گذاری و سایر مسائل دخالت نکند.

 وی گفت: صنعت خودرو باید از مونتاژ فاصله بگیرد؛ این صنعت سال‌ها فرصت داشت که متحول شود، اما به سمت مونتاژ رفت.

اما سخنگوی دولت نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه تحول صنعت خودرو گفت: در حوزه قطعه سازی اخیرا ۱۲ تفاهم تفاهم با روسیه به ارزش ۷۰۰ میلیون یورو منعقد و اجرای آن‌ها با شیوه روبل-ریال آغاز شده است.علی بهادری جهرمی افزود: از ابتدای سال بیش از ۳۷۰ هزار خودرو تولید و بدون ماندگاری در پارکینگ‌ها به بازار عرضه شده است. سخنگوی دولت ادامه داد: سال گذشته حدود ۱۸۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ خودروسازان داشتیم که موجب نارضایتی مردم شده بود. و امروز تعداد خودروی ناقص و معطل در پارکینگ‌ها به کمتر از ۱۰ هزار خودرو رسیده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین