پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403-8:19 شمسی /5/2/2024 8:19:28 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1419
  • زمان انتشار:سه شنبه 7 شهريور 1396-13:15
محمدرضا نعمت زاده در مراسم تودیع و معارفه:

محمدرضا نعمت زاده مطرح کرد: باید اعتماد سازی در فضای تولید حاکم شود و این امر مستلزم تغییر نگاه به سرمایه‌گذاران در کشور است.
جراحی نظام بانکی اولویت اصلی بخش تولید باشد/ مدیران صنعتی نباید با امضای یک کارمند بانک ممنوع الخروج شوند

به گزارش خودرونامه، محمدرضا نعمت زاده در در مراسم تودیع و معارفه وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم که در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی برگزار شد، خطاب به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: آقای جهانگیری به یاد ندارم از یک دستگاه دولتی کمکی خواسته باشم اما جواب نگرفته باشم. اگرچه ممکن است دیر شود اما بالاخره اینجا جهان سوم است و باید صبوری کرد.
او افزود: در زمان وزارتم به دادگاه و دیوان محاسبات رفتم و در نهایت آنها نیز آنچه انجام شده بود را تایید کردند.
نعمت زاده ادامه داد: اگر به دنبال پیاده سازی اصل 44 قانون اساسی هستید و به خوبی می‌دانید که عمده منابع در اختیار بانک‌هاست و بخشی از آن نیز در بازار سرمایه وجود دارد بهتر است نسبت به اصلاح نظام بانکی اقدام کنیم. علاوه بر این می‌دانید که به دلیل شرایط موجود دست‌مان از بانک‌های خارجی کوتاه است. اصلاح نظام بانکی اولویت اصلی باید قرار گیرد. امروز برخورد بانک های خارجی با سرمایه‌گذاران داخلی بهتر است. البته مشکل از بانک های داخلی شاید نباشد و بهتر است جراحی در نظام بانکی صورت گیرد. 
وزیر سابق صمت تاکید کرد: اگر نیاز است بانک های خارجی به ایران بیایند و تجربه شان را برای نجات تولید از این مشکلات به ما انتقال دهند. همانطور که آقای رییس جمهور بارها و به دفعات بر امنیت سرمایه‌گذاری تاکید کرده اند و بهتر است اعتماد سازی در فضای تولید حاکم شود. این امر مستلزم تغییر نگاه به سرمایه‌گذاران در کشور است.
او افزود: مدیران صنعتی که چندین نیرو در واحدها به کار گرفته اند و عمرشان را در تولید گذاشته اند، نباید با امضای یک کارمند بانک ممنوع الخروج شان کرد! اجازه دهید بروند خارج قراردادی ببندند و گره کارشان باز شود. به صراحت بگویم، من بارها به بخش خصوصی اعتماد کردم و نتیجه گرفتم. ممکن است از یک دستگاه دولتی کاری خواسته باشم و جواب نگرفته باشم اما از بخش خصوصی حتما جواب گرفتم و معتمد بوده است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین