شنبه 8 ارديبهشت 1403-15:8 شمسی /4/27/2024 3:08:13 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:63157
  • زمان انتشار:يکشنبه 27 اسفند 1402-8:18

در سال جاری حدود یک‌میلیون و ۳۴۰هزار دستگاه خودرو تولید شده که سهم سواری‌ها به یک میلیون و ۱۳۲ هزار دستگاه رسیده است.تولید سواری به طور تجمعی در ۱۱ ماه گذشته یک‌میلیون و ۴۰هزار دستگاه بود که در اسفندماه این تعداد به یک‌میلیون و ۱۳۲هزار خودرو افزایش یافت.
رشد ۶‌درصدی تولید خودروی سواری

همچنین تولید خودروی سواری در ۱۲ماه سال جاری نسبت به بازه زمانی مشابه، رشد ۶درصدی را تجربه کرده است. سال گذشته یک‌میلیون و ۷۱هزار دستگاه خودرو تولید شده بود.

همچنین در مدت یاد‌شده ۱۶۶هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۳۲درصد رشد برخوردار بوده است.تولید بیش از ۴۰‌هزار دستگاه انواع خودروی تجاری (ون، مینی‌بوس، اتوبوس، کامیونت، کامیون و کشنده) و رشد حدود ۲درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است.
علاوه بر این، امسال حدود ۳۰۷هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید ۱۹۴هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود ۵۸درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

همچنین آمارهای ۱۲ماهه سال جاری نشان‌دهنده آن است که در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور ۲۳ درصد بوده است، در‌حالی‌که این سهم در سال ۹۸ حدود ۵درصد بوده است.

بر این اساس طبق نمودار وزارت صمت تولید موتورسیکلت نیز امسال رشد قابل‌توجهی به خود دیده است، به طوری که امسال نزدیک به ۶۰۰هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شد که در مقایسه با تولید ۴۶۵هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود ۲۸درصد رشد تولید را نشان می‌دهد. طبق برنامه ریزی سیاستگذار امسال قرار بود یک‌میلیون و ۷۰۰هزار دستگاه خودرو تولید شود.

منبع: دنیای اقتصاد

برچسب ها:

نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین