جمعه 28 ارديبهشت 1403-5:37 شمسی /5/17/2024 5:37:52 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:43204
  • زمان انتشار:شنبه 5 شهريور 1401-15:30

رئیس کل گمرک از تعیین تکلیف خودروهای دپو شده خبر داد.
تکلیف خودروهای دپویی در گمرک چه می شود؟

 به گزارش خودرونامه، مقدسی در مورد خودروهای دپو شده در گمرک نیز توضیح داد: موضوع ثبت سفارش جعلی این خودروها مطرح است که همه موارد اخیرا تعیین تکلیف شده است و به فروش خواهند رسید. در واقع مرجع قضایی درحال تعلین تکلیف آن است.

معاون وزیر اقتصاد همچنین در مورد استفاده از خودروهای دپو شده در مدت جام جهانی در منطقه ازاد کیش گفت: از این موضوع اطلاع ندارم، اما ورود اکثر این خودروها به دلیل اینکه بالای ۲۵۰۰ سی سی یا ساخت کشور خاصی هستند به کشور ممنوع است.مقدسی در مورد اینکه گفته می‌شود تجهیزات برخی خودروها دزدیده شده است، عنوان کرد: با توجه به شرح وظایف گمرک، این نهاد انباردار نیست و مرجع تحویل‌گیرنده است. من دزدی را تایید نمی‌کنم و تاکنون شکایتی مبنی بر این نداشتیم.وی در مورد واردات کالا نیز اظهار کرد: گمرک آمادگی لازم برای ورود خودروهای خارجی را دارد. سقف آن یک میلیارد دلار است. اگر ۱۰ هزار یورو باشند ۱۰۰ هزار خودرو و اگر ۲۰ هزار یورو باشند ۵۰ هزار خودرو وارد شده و از طریق بورس کالا عرضه خواهند شد.

رئیس کل گمرک ایران در ادامه در مورد آخرین وضعیت کالاهای اساسی در گمرک توضیح داد: ۳.۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر، ۵۰۰ هزار تن در اسکله‌ها، یک میلیون تن در لنگرگاه‌ها و جمعا پنج میلیون تن کالای اساسی در گمرک است که تشریفات آن‌ها درحال انجام بوده و هیچ نگرانی‌ای وجود ندارد.معاون وزیر اقتصاد در مورد قاچاق سوخت اظهار کرد: دلیل اصلی قاچاق سوخت تفاوت قیمت آن در ایران با کشورهای همسایه است. برای این کار هم ترفندهای مختلفی به کار گرفته می‌شود. برای مثال تانکرها را چند جداره می‌کنند و در یک جداره سوخت و در جداره دیگر مایعی را قرار می‌دهند که مشکلی ندارد و در نهایت گمرک با نمونه‌گیری متوجه می شود.

منبع: ایسنا


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین