جمعه 28 ارديبهشت 1403-5:37 شمسی /5/17/2024 5:37:31 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:35440
  • زمان انتشار:چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401-19:23
نه به درخواست خودروسازان

در حالی که برنامه تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاهی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان ابلاغ شده، گویا دولت فعلا قصد افزایش قیمت کارخانه ای خودروها را ندارد.
افزایش قیمت خودرو  ممنوع شد

به گزارش خبرنگار خودرونامه، طی سال های گذشته معمولا در همین ایام گمانه زنی ها درباره افزایش قیمت رسمی خودروهای داخلی آغاز و در خرداد یا تیر، تصمیم نهایی اعلام می شد. روش کار نیز به این شکل بود که خودروسازان اسناد و مدارک مربوط به هزینه تولید محصولات شان را به نهاد تصمیم گیر ارائه می دادند و چندی بعد، چند درصد به قیمت محصولات آنها اضافه می شد.

امسال اما فعلا خبری از افزایش قیمت خودروهای داخلی نیست. یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، به خودرونامه می گوید: خودروسازان درخواست افزایش قیمت را به ستاد تنظیم بازار ارائه کرده اند، با این حال پاسخ ستاد منفی بوده است.

وی با بیان اینکه برای تحقق برنامه تولید مدنظر وزارت صمت، نیاز به تامین نقدینگی به خصوص از مسیر افزایش قیمت کارخانه ای خودروها است، تاکید می کند: با این حال، مسوولان ستاد تنظیم بازار به خودروسازان اعلام کرده اند جامعه فعلا کشش افزایش قیمت خودرو را ندارد و بنابراین تا اطلاع ثانوی خبری از تغییر قیمت نخواهد بود.

آخرین باری که محوز افزایش قیمت خودروهای داخلی صادر شد، پاییز سال گذشته بود. در آن مقطع، ستاد تنظیم بازار با افزایش 18 درصدی قیمت خودروهای داخلی موافقت کرد. حالا اما با توجه به مواضع فعلی ستاد، مشخص نیست مجوز جدید افزایش قیمت خودروها چه زمانی صادر خواهد شد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین