دوشنبه 10 ارديبهشت 1403-18:36 شمسی /4/29/2024 6:36:21 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:26592
  • زمان انتشار:يکشنبه 12 دی 1400-19:0
پاسخ سایپا به گزارش دیروز خودرونامه

در پی انتشار مطلبی با عنوان "لابی مخصوص با سمیه" در شماره دیروز خودرونامه، روابط عمومی گروه خودروسازی سایپا جوابیه ای ارسال کرده که عینا در ذیل می آید. 
قیمت گذاری دستوری بدترین کار در حق خودروسازی بود

در این جوابیه آمده "متاسفانه در مطلبی که با عنوان «لابی مخصوص با سمیه» در روز شنبه، دهم دی ماه منتشر شده، تحلیل ها و برداشت های اشتباهی صورت گرفته است که شرح آنها به عنوان جوابیه ارسال می شود. موجب امتنان است وفق قانون نسبت به انتشار این توضیحات در سایت خودرونامه و کانال های این رسانه در فضای مجازی به همان شکل اقدام فرمائید".

1-در بند نخست مطلب عنوان شده "سلیمانی گفته قیمت گذاری دستوری بدترین کار دولت قبل در حق صنعت خودرو بوده است؛ این سیاست از اواسط دهه 80 (از دولت نهم به بعد) به اجرا در می آید و منحصر به دولت قبل (دولت دوازدهم) نیست". متاسفانه به نظر می رسد نویسنده مطلب متن مصاحبه مدیرعامل سایپا با روزنامه ایران را نخوانده و بدون مطالعه و با عجله اقدام به تحلیل و تفسیر آن کرده؛ چراکه سید جواد سلیمانی گفته است بدترین کاری که "دولت های گذشته" توانستند در حق صنعت خودرو  بکنند، قیمت گذاری دستوری بوده است. متن مصاحبه در روزنامه ایران موجود و قابل استناد است، با این اوصاف نخستین بند از نقد به این مصاحبه، اشتباه و ناشی از عدم مطالعه درست و دقیق گفت و گو بوده است.

۲- در بندهای دوم و سوم تحلیل و برداشت‌های ناصحیح سایت خودرونامه، نوشته شده است که تغییری در نحوه قیمت گذاری خودرو صورت نگرفته و مشخص نیست منظور مدیرعامل سایپا از "اصلاح رویه غلط قیمت گذاری خودرو" در دولت فعلی دقیقا چیست؟
واقعیت این است که مهمترین اقدام دولت و وزیر محترم صمت، کنار گذاشتن شورای رقابت و فرمول های ناصحیح آن در قیمت گذاری و تثبیت اشتباه بهای خودرو است. این اقدام وزیر صمت با وجود فشارهای پوپولیستی که حتی برخی رسانه های گروهی نیز ایجاد کرده اند، انجام شد و علاوه بر ایجاد امیدواری در فعالان صنعت خودرو و قطعه‌سازی، زمینه افزایش تولید و عرضه و مدیریت بازار لجام گسیخته خودرو را نیز فراهم آورد. بنابراین هر کس که کمترین آگاهی و اطلاع از اخبار و رویدادهای صنعت خودرو را داشته باشد، می داند که منظور مدیرعامل سایپا از اصلاح رویه غلط قیمت گذاری خودرو چیست؟

۳- درباره تحلیل سطحی و مغرضانه انتهای مطلب نیز باید گفت مدیرعامل سایپا پس از ۳۰ سال سابقه حضور در صنعت خودرو؛ از سطح کارشناسی تا مدیریت ارشد، نیازی به تلاش های این گونه ندارد و از سوی دیگر، مشی رئیس دولت و وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت به گونه ای نیست که براساس این گونه اقدامات تصمیم گیری کنند.
کارنامه و عملکرد مدیرعامل سایپا در سه سال گذشته مشخص است و تبدیل سایپا از خودروسازی که در آستانه تعطیلی بود و تولید پراید، بزرگترین نقطه اتکای آن به شمار می رفت به سایپایی که شاهین و آریا را در سبد محصولات خود قرار داده، پراید را از خط تولید خارج کرده و در سال های تحریم و کرونا نیمی از بار صنعت و بازار خودرو ایران را به دوش کشیده، نقاط درخشانی از مدیریت سیدجواد سلیمانی است که او را از هرگونه لابی گری بی نیاز می‌کند.

اداره اطلاع رسانی گروه خودروسازی سایپا




نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین