يکشنبه 30 ارديبهشت 1403-3:55 شمسی /5/19/2024 3:55:43 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:25920
  • زمان انتشار:چهارشنبه 28 مهر 1400-16:44
در پی افزایش قیمت 30 تا 40 درصدی تایر رخ داد

وزارت صنعت، اعضای انجمن صنفی صنعت تایر را برای ارائه توضیحات در مورد افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت تایر احضار کرد.
احضار تایرسازان به سازمان حمایت

به گزارش خودرونامه، در پی افزایش قیمت انواع تایر، اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر جهت ارائه توضیحات به سازمان حمایت فراخوانده شدند.

این فراخوان با توجه به اعلام انجمن صنفی صنعت تایر مبنی بر افزایش قیمت انواع تایر به استناد اختیارات واگذارشده بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار و ابلاغ آن به شرکت‌های تولیدکننده بوده است. در این راستا وجاهت این اقدام با ضوابط عمومی قیمت گذاری بر اساس وظائف ذاتی سازمان حمایت باید مورد بررسی و تطبیق قرار گیرد.

همچنین معاون امور صنایع وزارت صمت به عنوان مسئول مربوطه در امور تنظیم بازار برای بررسی دلائل اعمال تغییر قیمت تایر و وجاهت قانونی آن به سازمان حمایت درخواستی را ارائه کرده است.

بر این اساس، اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر و مدیران عامل ذیربط برای ارائه توضیحات به سازمان حمایت فراخوانده شده‌اند.

* جزئیات افزایش قیمت جدید تایر

طبق ابلاغیه دو روز پیش انجمن صنعت تایر به شرکت‌های زیرمجموعه این انجمن، قیمت تایر سواری و ون 30 درصد و تایر بایاس و رادیال نیمه سنگین 40 درصد افزایش یافت.

بر اساس نامه انجمن تایر به شرکت‌های عضو این انجمن، قیمت تایرهای سواری و ون مجموعا 30 درصد افزایش می‌یابد که این رشد قیمت در مرحله اول 20 درصد و در مرحله دوم 10 درصد خواهد بود.

همچنین قیمت تایرهای بایاس و رادیال نیمه سنگین، سنگین و کشاورزی در مجموع 40 درصد افزایش یافته که در مرحله اول 30 درصد و در مرحله بعد 10 درصد رشد قیمت خواهد داشت.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین