دوشنبه 17 ارديبهشت 1403-2:55 شمسی /5/6/2024 2:55:19 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:25431
  • زمان انتشار:پنجشنبه 4 شهريور 1400-7:36
با روی کار آمدن وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت

با آغاز به کار رسمی وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم، این پرسش پیش می آید که تکلیف مدیران خودروسازی چه می شود؟ آیا سکاندار جدید "صمت" مدیران عامل ایران خودرو و سایپا را حفظ می کند یا دست به تغییر آنها خواهد زد؟
مدیران خودروسازی تغییر می کنند؟

به گزارش خبرنگار خودرونامه، هرچند برای پاسخ به این پرسش باید مدتی صبر کرد، اما اگر بنا را بر اتفاقات گذشته بگذاریم، تغییر و تحولات مدیریتی در دو خودروساز بزرگ کشور دور از ذهن نیست. معمولا با تغییر دولت ها و حتی رفت و آمد وزرای صمت، صندلی مدیرعاملی ایران خودرو و سایپا می لرزد، چون هر دولت و وزیری می خواهد نیروی وابسته به خود را در راس این دو غول صنعتی کشور قرار دهد.

بنابراین تغییر مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور پس از مشخص شدن وزیر صمت، اتفاقی محتمل به نظر می رسد و حتی از همین حالا گمانه زنی هایی در این مورد مطرح شده است. این در حالی است که کارشناسان توصیه می کنند وزیر صمت دولت سیزدهم بهتر است به دور از تصمیمات هیجانی و با در نظر گرفتن شرایط خودروسازی کشور و همچنین کارنامه مدیران فعلی ایران خودرو و سایپا، نسبت به تغییر یا تثبیت آنها اقدام کند. سرانه عمر مدیرعاملی در خودروسازی جهان، بالاست و گاهی شرکت ها تا سال ها و تا وقتی در راستای بهبود کسب و کار، واقعا نیاز به جا به جایی نباشد، دست به تغییر نمی زنند.

در خودروسازی ایران اما معمولا تصمیمات سیاسی ارجح بر مسائل دیگر است و کم پیش می آید مدیران خودروسازی در جریان تغییر دولت و وزاری صمت، برکنار نشوند. با این حال، انتظار می رود وزیر صمت دولت سیزدهم با نگاهی غیر سیاسی و منطبق بر واقعیات صنعت خودرو و همچنین کارنامه و توان مدیران، در مورد آینده مدیریتی ایران خودرو و سایپا تصمیم گیری کند. به نظر می رسد اگر سکاندار جدید "صمت" بنای تغییر یا تثبیت مدیران عامل خودروسازی را بر عملکرد و توان مدیریتی آنها بگذارد و مسائل سیاسی و جناحی را دخیل نکند، تصمیمات منطقی تری درباره آینده مدیریتی ایران خودرو و سایپا خواهد گرفت.  


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین