جمعه 28 ارديبهشت 1403-9:37 شمسی /5/17/2024 9:37:36 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:25296
  • زمان انتشار:چهارشنبه 20 مرداد 1400-14:14
سازمان امور اموال تملیکی به دولت پیشنهاد داد

پرونده خودروهای مانده در گمرک در حالی به دولت سیزدهم منتقل شد که دولت حالا با چند پیشنهاد از سوی سازمان امور اموال تملیکی برای تعیین تکلیف خودروهای موردنظر مواجه است.
امحای خودروهای آمریکایی

به گزارش خبرنگار خودرونامه، با وجود ترخیص چند هزار دستگاه از خودروهایی که به دلایل مختلف در گمرک دپو شده بودند، همچنان دو هزار و 200 دستگاه از این خودروها در گمرکات کشور خاک می خورند. خودروهای موردنظر یا پرونده قضایی دارند، یا آمریکایی هستند و یا از حجم موتور بالای دو هزار و 500 سی سی برخوردارند، از همین رو امکان ترخیص بدون تعیین تکلیف از سوی دولت، ندارند. حالا آن طور که معاون بهره‌ برداری و فروش سازمان امور اموال تملیکی در نشستی خبری اعلام کرده، این سازمان چهار پیشنهاد برای تعیین تکلیف خودروهای موردنظر به دولت ارائه داده است. به گفته سید حسین میرمعینی، در بین خودروهای دپویی در گمرک، 352 مورد با حجم موتور زیر دو هزار و 500 سی سی، دارای رای قطعی هستند.

وی با بیان اینکه برای تعیین تکلیف خودروهای مانده در گمرک، چهار جدول به هیات دولت پیشنهاد شده، از امحای فنی خودروهای آمریکایی نیز گفته است. به گفته وی، برای خودروهای زیر دو هزار و 500 سی‌سی و دارای نمایندگی نیز پیشنهاد شده که به شرط فروش داخلی، شماره‌گذاری شوند تا به شکسته شدن قیمت هم کمک شود. همچنین در یکی دیگر از پیشنهادات سازمان امور اموال تملیکی به دولت، گفته شده می توان برخی از خودروهای دپویی را به مناطق آزاد فرستاد، زیرا هم هم جاذبه توریستی دارند و هم نیازهای مناطق را برطرف می کنند. در نهایت واگذاری برخی دیگر از خودروهای دپویی بالای دو هزار و 500 سی سی به اورژانس، نیروی انتظامی و آتش نشانی، نیز پیشنهاد شده است. حالا باید دولت تصمیم نهایی را برای این پیشنهادات بگیرد و این در حالی است که بعید است چنین اتفاقی حداقل تا دو سه ماه آینده رخ بدهد، زیرا تا سر و شکل گرفتن کابینه و طرح موضوع در جلسه هیات وزیران فاصله زیادی وجود دارد.

نکته دیگر در مورد پیشنهادات سازمان امور اموال تملیکی درباره خودروهای مانده در گمرک، به موضوع امحای مدل های آمریکایی مربوط می شود. پرسش اینجاست که چرا باید این خودروها امحا شوند، آن هم وقتی بابت آنها هزینه شده است؟ اصلا از امحای این خودروها که به نوعی سرمایه محسوب می شوند، چه چیز گیر دولت می آید؟ سازمان امور اموال تملیکی پیشنهاد داده برخی خودروهای دپویی برای افزایش جاذبه توریستی به مناطق آزاد ارسال شوند؛ خب اگر بحث جاذبه توریستی مطرح است، چرا خودروهای آمریکایی را به این مناطق نمی فرستند؟ آیا امثال فورد، جنرال موتورز و کرایسلر جذاب نیستند؟

   


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین