يکشنبه 30 ارديبهشت 1403-16:57 شمسی /5/19/2024 4:57:28 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:24340
  • زمان انتشار:سه شنبه 31 فروردين 1400-20:58
وقتی مدیران خودروسازی پاسخ نمی‌دهند

خودرونامه: مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور گویا تمایل چندانی به رو در رو شدن با رسانه‌ها و خبرنگاران ندارند، چه آنکه هیچ کدام طی دو سال گذشته نشست خبری برگزار نکرده‌اند و حتی مایل به برگزاری کنفرانس‌های خبری مجازی (که این روزها مرسوم شده) نیز نیستند. 
از کی بپرسیم؟

از حضور فرشاد مقیمی در ایران خودرو بیش از ۲۰ ماه می‌گذرد و میرجواد سلیمانی هم وارد بیست و هشتمین ماه از دوران مدیرعاملی‌اش در سایپا شده است، با این حال هیچ کدام میلی به پرسش و پاسخ مستقیم با رسانه‌ها نشان نداده و نمی‌دهند.

عدم برگزاری نشست‌های خبری مدیران عامل ایران خودرو و سایپا سبب شده پرسش‌های زیادی در حوزه خودرو برای رسانه‌ها بی پاسخ بماند. رسانه‌ها برای آنکه مقیمی و سلیمانی را از نزدیک ببینند و پرسش‌هایشان را مطرح کنند، باید مدت‌ها منتظر بمانند تا برنامه‌ای خبری در ایران خودرو و سایپا برگزار و فرصتی اندک در حاشیه آنها برای رو در رو شدن با مدیران عامل دو شرکت ایجاد شود.

جالب اینجاست که در حاشیه برنامه‌های خبری هم با توجه به علاقه مدیران خودروساز به دوربین، فرصت زیادی برای روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها باقی نمی‌ماند تا پاسخ پرسش‌های خود را بگیرند. البته ارتباطات ایران خودرو و سایپا معمولاً هفته‌ای چند خبر درباره اقدامات و برنامه‌های دو شرکت منتشر می‌کنند، که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و پاسخی به پرسش‌های مهم رسانه‌ای نیستند.

در خودروسازی ایران با توجه به حواشی و نقاط ضعف زیادش، پرسش و ابهام هم زیاد است و رسانه‌ها برای یافتن پاسخ‌ها و رفع ابهامات باید به مدیران خودروسازی دسترسی داشته باشند و شهروندان را در جریان آنچه در صنعت خودرو می‌گذرد، قرار دهند. در حال حاضر که ویروس کرونا جولان می‌دهد و مسوولان بهداشت به عدم تجمع و دورهمی توصیه می‌کنند، برگزاری نشست‌های خبری حضوری به صلاح نیست، اما مدیران ایران خودرو و سایپا می‌توانند به صورت مجازی میزبان خبرنگاران شوند.

پرسش‌های مهمی این روزها در ذهن رسانه‌ها درباره آینده خودروسازی کشور نقش بسته، از جمله سرنوشت مشارکت‌های خارجی در صورت لغو تحریم، حواشی مربوط به محصولات جدید و روند کمی و کیفی تولید. آیا بهتر نیست مدیران عامل ایران خودرو و سایپا به صورت مجازی هم که شده پاسخ این پرسش‌ها را بدهند تا حداقل حواشی مربوط به شرکت‌های تحت مدیریتشان کمتر شود و بیش از این به رسانه گریزی متهم نشوند؟


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین