يکشنبه 30 ارديبهشت 1403-23:3 شمسی /5/19/2024 11:03:18 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:23894
  • زمان انتشار:سه شنبه 14 بهمن 1399-19:18
چرا از نمایشگاه پانزدهم استقبال نشد؟

خودرونامه: پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات و مجموعه‌های خودرو پس از سه روز به پایان رسید، نمایشگاهی که سوت و کور برگزار و استقبال چندانی از آن نشد. 
دورهمی سرد قطعه‌سازان

با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم پرهیز از تجمعات، نمایشگاه‌های زیادی طی امسال درگیر این ماجرا شدند، به نحوی که برخی لغو و برخی نیز با محدودیت‌های فراوان، از بازدیدکنندگان پذیرایی کردند. در این بین، نمایشگاه قطعات نیز قرار بود طبق رسم هر ساله در آبان برگزار شود، اما در آن مقطع، کشور در اوج بحران ناشی از موج سوم کرونا قرار داشت و این موضوع اجازه برگزاری نمایشگاه را نداد.

سرانجام اما نمایشگاه پانزدهم قطعات و مجموعه‌های خودرو با حدوداً سه ماه تأخیر، اوایل این هفته برگزار شد، آن هم در حالی که استقبال زیادی از آن به عمل نیامد. اینکه چرا نمایشگاه قطعات این چنین سوت و کور افتتاح و به پایان رسید، دو دلیل اصلی دارد؛ یکی شیوع ویروس کرونا و دیگری مشکلات مالی قطعه سازان. کرونا که داستانش معلوم است؛ ویروسی پیچیده و خطرناک با قدرت انتقال بسیار بالا که خطر ابتلا به آن در تجمعات بسیار بالا است.

از همین رو طبیعی است که خیلی‌ها ترجیح دادند برای در امان ماندن از شر کرونا، از نمایشگاه قطعات بازدید نکنند. به نظر می‌رسد اگر پای نمایشگاه خودرو در میان بود، حجم استقبال از آن در همین شرایط کرونایی نیز بالاتر بود، اما "قطعه" حسابش جداست و بیشتر بازدیدکنندگان نیز از جنس افراد مرتبط به قطعه سازی هستند نه شهروندان علاقه مند به صنعت خودرو.
اما مسئله‌ای که سبب شده خود قطعه سازان نیز استقبال چندان گرمی از نمایشگاه پانزدهم نکنند، مشکلات نقدینگی است. قطعه سازان در حال حاضر به دلیل عدم دریافت سر وقت مطالباتشان از خودروسازها، با مشکلات مالی مواجه هستند و برخی از آنها ترجیح داده‌اند یا در نمایشگاه شرکت نکنند و یا با حداقل هزینه در آن حضور یابند. در کنار این موضوع، به نظر می‌رسد قطعه سازان دستاورد خاصی نیز برای ارائه در نمایشگاه امسال نداشته‌اند.

این نکته را نیز نباید فراموش کرد که در گذشته به خصوص قبل از تحریم خودروسازی ایران، بسیاری از غرفه‌های نمایشگاه قطعات را شرکت‌های چینی به خود اختصاص می‌دادند، اما امسال آنها نیز حضور نداشتند نمایشگاه موردنظر یکی از سردترین و سوت و کورترین دوران خود را تجربه کند.

در نهایت اینکه هرچند گفته می‌شود سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به حضور قطعه سازان وابسته به خودروسازها، اصرار داشته‌اند، با این خال ایران خودرویی‌ها ترجیح دادند در نمایشگاه قطعات شرکت نکنند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین