سه شنبه 4 ارديبهشت 1403-10:40 شمسی /4/23/2024 10:40:09 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1955
  • زمان انتشار:چهارشنبه 12 تير 1398-3:37
مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه سازان:

دبیر انجمن قطعه سازان گفت: اگر صنعت خودرو نداشتیم سالانه باید معادل 23 میلیارد دلار خودرو وارد می کردیم.
صنعت خودرو ایران تنها ۳ میلیارد دلار ارزبری دارد
مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران در گفت و گو با خودرونامه با بیان این مطلب افزود: حمله به صنعت خودرو امروز برای برخی از چهره‌های سیاسی و اقتصادی به یک ژست تبدیل‌شده است. آنان یک روز مدیران این صنعت را مورد هدف خود قرار می‌دهد و روز دیگر محصولات تولیدشده از سوی خودروسازان را مورد تمسخر قرار می‌دهند.
این قطعه ساز تصریح کرد: ارزش خودروهای تولیدشده در کشور 23 میلیارد دلار است و ارزبری آن 3 میلیارد دلار در سال. 
او افزود: نظام بانکی ما در حال حاضر در تأمین همین 3 میلیارد دلار ارز کاسه چه کنم در دست گرفته و معلوم نیست افرادی که آرزوی تعطیلی این صنعت را در سردارند چگونه می‌خواهند 23 میلیارد دلاری که سالانه برای تأمین خودروهای مردم موردنیاز است را تأمین کنند.
بیگلو تصریح کرد: اگر این صنعت نبود کشور باید نیمی از درآمدهای نفتی خود را صرف تأمین انواع خودرو از بازارهای جهانی می‌کرد. 
او افزود: حدود 800 هزار نفر در صنعت خودرو و قطعه‌سازی مشغول بکار بوده و به‌طور متوسط چیزی حدود 2 میلیون 400 هزار نفر از این صنعت ارتزاق می‌کنند. 
بیگلو خاطر نشان کرد: سهم خودرو در تولید ناخالص داخلی نزدیک به چهار درصد بوده که قرار است تا افق ۱۴۰۴ به ۶ درصد افزایش یابد.
بیگلو گفت: عاشقان واردات و افکار ضد تولید ملی مدام علیه این صنعت سخن می‌گویند چراکه درآمد بیشتر در تجارت نهفته است و دردسرهای زیاد در تولید. 
دبیر انجمن قطعه سازان تصریح کرد: کسانی وارد تولید می‌شوند که عاشق این کشور و مردم آن هستند و دل در گروی شغل آفرینی برای آنان بسته‌اند. اما متأسفانه مدام از سوی برخی افکار مورد هجوم قرارگرفته و مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.
او گفت: خودرو دنا پلاس یکی از افتخارات صنعت خودرو کشور است اما همه پراید را می‌بینند و کسی به تولید دنا پلاس که در سطح کلاس جهانی به تولید می‌رسد توجهی ندارد.

نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین