جمعه 10 فروردين 1403-10:3 شمسی /3/29/2024 10:03:34 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1952
  • زمان انتشار:سه شنبه 11 تير 1398-13:33
معاون مديركل محيط زيست تهران:

معاون مديركل و سرپرست اداره محيط زيست شهر تهران با بيان اين كه تمامي محصولات ايران خودرو منطبق با استانداردهاي آلايندگی يورو 4 توليد مي شوند، تلاش‌هاي زيست محيطي ايران خودرو را قابل ستايش خواند و گفت: ايران خودرو تمام انتظارات و توقعات سازمان حفاظت محيط زيست را انجام داده و عملكرد رضايت بخشي داشته است.
ايران خودرو تمامی انتظارات محيط زيستی را برآورده كرده است

به گزارش خودرونامه، مسعود زندی در نشستي با مدير مسووليت پذيري ايران خودرو، با تاكيد بر اهميت مديريت صحيح بخش‌هاي مرتبط با محيط زيست از جمله فاضلاب هاي صنعتي و پسماند در واحدهاي صنعتي گفت: در حوزه صنعت خودرو علاوه بر موارد فوق استانداردسازي خودروها اصلي ترين محور مورد توجه ما است.
زندی افزود: در ايران خودرو اقدامات بسيار مفيدي انجام شده است، فاضلاب‌هاي صنعتي به درستي تصفيه مي‌شود و خروجي‌ها طبق استانداردهاي زيست محيطي است. در اين شرايط استفاده از پساب خروجي تصفيه شده قابليت استفاده دارد كه كاهش مصرف منابع آب را به دنبال داشته است.
سرپرست اداره محيط زيست شهر تهران با بيان اين كه در همه حوزه ها از جمله بازيافت لجن در سالن‌هاي رنگ و مديريت عملياتي پسماند اقدامات بسيار خوبي انجام شده كه مي‌تواند براي ساير خودروسازان الگو باشد افزود: در حوزه آب و انرژي نيز اقدامات بسيار ارزشمندي انجام شده است. ايران خودرو مي تواند الگويي براي رونق توليد و كاهش مصرف انرژي باشد.
زندی تصريح كرد: ‌انتظاري به جز اين از ايران خودرو نمي توان داشت،‌ اين شركت افتخاري براي صنعت كشور و تمامي مردم است.
وي در عين حال تاكيد كرد: انتظارات سازمان حفاظت محيط زيست فراتر از قوانين و مقررات و معطوف به كاهش مصرف انرژي مرتبط به تغيير اقليم است. ما بايد به سمتي حركت كنيم كه با مستندسازي كاهش مصرف انرژي و توليد كربن نشان دهيم كه چقدر در كاهش گازهاي گلخانه اي موفق عمل كرده‌ايم.
به گزارش ایکوپرس، زندی با اعلام آمادگي براي حمايت از ايران خودرو و پيگيري انتظارات اين خودروساز گفت: عملكرد ايران خودرو در حوزه هاي مرتبط با محيط زيست واقعا خوب بوده و اميدواريم با ادامه اين روند شاهد تحولات بيشتري در حوزه محيط زيست باشيم.
در اين نشست مدير مسئوليت پذيري ايران خودرو نيز از برقراري رويكردي نو در ارتباط با فعاليت هاي زيست محيطي در ايران خودرو خبر داد و گفت: ما منتظر ابلاغ و يا اخطاري از سوي سازمان هاي ناظر محيط زيست نمي مانيم و به صورت داوطلبانه نقاط بهبود را شناسايي و براي رفع آن برنامه ريزي مي كنيم.
نادره رضايي با اشاره به اقدامات گسترده اي كه در ايران خودرو در مسير دستيابي به اهداف زيست محيطي صورت گرفته اظهار كرد: در بخش هاي مختلف ايران خودرو از جمله سالن هاي رنگ، خدمات شهري، مديريت انرژي و عمران اقدامات ارزشمندي انجام شده و نتايج خوبي كسب شده است.
وي تصريح كرد: افكار خلاقانه معطوف به بهبود مستمر در تمامي حوزه هاي ايران خودرو وجود دارد به گونه اي كه اقدامات زيست محيطي و مسوولانه انجام شده، علاوه بر اثربخشي در روند فعاليت هاي اين شركت و كاهش هزينه، با ايجاد امكاناتي مانند درمانگاه و يا باشگاه ورزشي، بار زيادي را از دوش جوامع محلي و همجوار برداشته است.
رضايي ادامه داد: با اين كه پيشران تحريم هاي ظالمانه، صنعت خودرو كشور بوده اما ما همچنان جلو مي رويم و به فكر توسعه و بهبود هستيم.
وي افزود: ايران خودرو مجموعه عظيم، پيشرو و پرتواني است كه به دنبال رقم خوردن اتفاقات خوب در حوزه محيط زيست است كه اميدواريم سياست گذاران با تسهيل بستر، اين خودروساز را ياري كنند. ايران خودرو مي تواند به عنوان الگويي براي ساير شركت هاي صنعتي مطرح باشد.
گفتني است، در اين جلسه دستارودهاي محيط زيست،‌ اقدامات موثر زيست محيطي در سه حوزه آب،‌ خاك و هوا تشريح شد. حوزه سازگاري فرآيندهاي توليد با محيط زيست، استقرار سيستم ايزو 14000 و مديريت محيط زيست و تعامل با جامعه، از محورهاي گزارش ارايه شده بهسر پرست اداره محيط زيست شهر تهران بود.
پس از اين نشست سرپرست اداره محيط زيست به اتفاق هيات همراه از مركز تست آلايندگي خودرو، تصفيه‌خانه بهداشتي و صنعتي و مركز بازيافت ايران خودرو بازديد كردند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین