شنبه 29 ارديبهشت 1403-20:58 شمسی /5/18/2024 8:58:46 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:18371
  • زمان انتشار:دوشنبه 21 مهر 1399-13:42

دبیر انجمن قطعه سازان خودرو گفت: از هزار و 200 واحد قطعه ساز شناسنامه دار کشور، حدود ۴۰۰ واحد قطعه ساز در حالت نیمه تعطیل یا تعطیل به سر می‌برند. 
400 واحد قطعه سازی تعطیل و نیمه تعطیل هستند

به گزارش خودرونامه، آرش محبی نژاد در برنامه گفتگوی ویژه خبری یک شنبه شب شبکه دو سیما افزود: تعداد کل قطعه سازان در کشور حدود ۲ هزار واحد است که ۸۰۰ واحد آن‌ها شامل زیرپله ای‌ها و واحدهای بدون شناسنامه کوچک می‌شود. وی ادامه داد: از کل واحدهای قطعه ساز دارای شناسنامه تقریباً ۷۰۰ واحد با خودروسازان ارتباط مستقیم دارند و با توجه به وجود ۴۰۰ واحد قطعه ساز در حالت نیمه تعطیل یا تعطیل، روی هم رفته در حال حاضر از نصف توان قطعه سازی در کشور استفاده می‌شود.
محبی نژاد تصریح کرد: با اینکه فقط نیمی از توان تولیدی قطعه سازان کشور فعال است، تمام تولیدات قطعه در کشور به راحتی به فروش می‌رسد. وی همچنین با اشاره به حضور ۵۵۰ هزار نفر کارگر در صنف قطعه سازی افزود: بیش از ۱۵۰ هزار نفر از این تعداد در حالت تعلیق به سر می‌برند. دبیر انجمن قطعه سازان خودرو خاطرنشان کرد: کل مطالبات زنجیره تولید قطعه سازی داخل حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان است.محبی نژاد از رسوب حدود یک میلیارد دلار قطعه خودرویی در گمرکات کشور خبر داد و افزود: بخشی از این میزان قطعه به بازار یدکی مربوط می‌شود، ولی آن چه به خودروهای ناقص ایران خودرو ارتباط دارد، ۲۵۰ میلیون دلار است. محبی نژاد با تکذیب ادعای سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو مبنی بر حجم ناچیز کالای قاچاق لوازم یدکی در بازار، گفت: بیش از ۸۰ درصد قطعات موجود در بازار از طریق قاچاق کالا وارد کشور می‌شوند. در این برنامه اما مدیرعامل ساپکو هم از بلاتکلیف بودن ۵۷ هزار دستگاه انواع خودرو در پارکینگ‌های ایران خودرو خبر داد.عادل پیرمحمدی گفت: هر کدام از این خودروها برای رسیدن به دست مصرف کننده، به طور متوسط نیازمند پنج الی شش قطعه هستند. وی ادامه داد: قطعات کسری ۵۷ هزار خودروی ناقص رسوب شده در پارکینگ ها، امکان تولید داخل ندارند.
منبع:خبرگزاری صدا و سیما


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین