چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403-10:29 شمسی /5/15/2024 10:29:29 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1821
  • زمان انتشار:چهارشنبه 17 بهمن 1397-5:43

دادستان تهران به بیان جزئیاتی از پرونده نگین خودرو پرداخت.
نگین خودرو چند شاکی دارد؟
🔻پرونده نگین خودرو 3500 شاکی دارد
🔸عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: پرونده نگین خودرو ۶ متهم داشت که اکنون ۲ متهم در بازداشت هستند و به جزای نقدی محکوم شده اند و ۳۵۰۰ نفر شاکی در این پرونده وجود دارد.
🔸بزرگترین مشکل این پرونده کمبود مال برای توقیف است. اکنون به لحاظ قضایی و جزایی رسیدگی به پرونده تمام شده است اما مالی که بخواهیم به شکات بدهیم یا نیست یا تکافوی پرداخت به شکات را نمی دهد.
🔸در همه پرونده‌های بزرگ مالی این مشکل وجود دارد که تعداد شکات زیاد، مطالبات سنگین و مال موجود تکافو نمی‌دهد.
🔸تصور کنید 3500 نفر شاکی هستند و 3300 نفر به شعبه مراجعه کرده اند و رقمی که برای رد مال این تعداد اعلام شده است 377 میلیارد ریال است. 330 نفر از این شاکیان تقاضای اعمال ماده سه داشته اند و اعلام کرده اند تا زمانی که مال را ندهند رضایت نخواهند داد. حدود یک هزار نفر از شکات  طلبی ندارند.
🔸در این پرونده تعدادی ماشین، سکه و حساب بانکی را توقیف کردیم.
🔸متهم تقاضا کرده است که آزاد شود و برای پرداخت مال شکات فعالیت کند اما شکات به محکوم بی‌اعتمادند. دادستانی در حال بررسی این پیشنهاد است تا ببینیم که آیا چنین درخواستی عملی هست یا خیر.
🔸حدود پنج تا 6 هزار خودرو توسط دادستانی تهران توقیف است که تلاش داریم تا پایان سال برای آنها تصمیم بگیریم. 
🔸درباره تعیین تکلیف ماشین های توقیف شده در گمرک، یک گروه مربوط به توقیف حدود 3500 دستگاه خودرو در سلفچگان قم که به یک خانواده بزرگ واردکننده خودرو متعلق بوده و پرونده آن در حال بررسی است.
🔸 ۴ مقام دولتی وزارت صنعت، معدن، تجارت در این پرونده بازداشت هستند. این افراد از طریق داخل سیستم و بیرون سیستم با متهمان همکاری داشتند و ثبت های سفارش غیرقانونی سازمان یافته انجام می دادند و خودرو وارد می کردند.
🔸برخی از خودروهای ثبت سفارش غیرقانونی تحویل مردم شده است؛ آنها را توقیف نکردیم تا برای مردم مشکل ایجاد نشود و رسیدگی به پرونده پایان یابد.
#خودرونامه
@khodronameh

نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین