چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403-13:13 شمسی /4/24/2024 1:13:49 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1796
  • زمان انتشار:دوشنبه 26 شهريور 1397-16:8
خودرونامه بررسی کرد:

عصر روز گذشته خبر تغییر دو عضو هیئت‌مدیره ایران‌خودرو دست‌به‌دست شد تا برخی گمانه‌زنی‌ها درباره تغییرات گسترده‌تر در سطح مدیران ارشد این شرکت قوت گیرد.
تغییرات در هیئت‌مدیره ایران‌خودرو چه پیامی دارد؟

خودرونامه: عصر روز گذشته خبر تغییر دو عضو هیئت‌مدیره ایران‌خودرو دست‌به‌دست شد تا برخی گمانه‌زنی‌ها درباره تغییرات گسترده‌تر در سطح مدیران ارشد این شرکت قوت گیرد.

انتخاب محمدرضا فیض بخش، به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره، علی عسکری، به‌عنوان نایب‌رئیس و هاشم یکه زارع، عباس ملکی تهرانی و امیرعباس حسینی به‌عنوان عضو برای افرادی که شناخت کمتری از ترکیب قدیمی و جدید ایران‌خودرو را دارند، این پیام را صادر کرد که احتمالاً جابجایی‌های بیشتری درراه است.

آن‌گونه که خودرونامه بررسی کرده، تغییرات در سطح هیئت‌مدیره حداقلی بوده و سه عضو از 5 عضو قبلی ابقا شده‌اند. در این میان حجت اله صیدی که پیش‌تر به‌عنوان نایب‌رئیس هیئت‌مدیره مشغول فعالیت بود، به مدیرعاملی بانک صادرات انتخاب شد تا یک صندلی در هیئت‌مدیره خالی بماند. به همین خاطر علی عسکری که در دولت قبل رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بود و پس از برکناری به سازمان گسترش نقل‌مکان کرده بود، به‌عنوان نایب‌رئیس جدید هیئت‌مدیره ایران‌خودرو، جایگزین صیدی شد. امیرعباس حسینی نیز به نمایندگی از شرکت کروز که یکی از سهامداران اصلی ایران‌خودرو به شمار می‌رود، یکی از صندلی‌های هیئت‌مدیره را به خود اختصاص داد.

سه عضو دیگر نیز کاملاً از ایران‌خودرو بر کرسی‌های هیئت‌مدیره تکیه زده‌اند. هاشم یکه زارع علاوه بر مدیرعاملی عضویت هیئت‌مدیره را عهده‌دار است و عباس ملکی تهرانی نیز علاوه بر عضویت در هیئت‌مدیره هم‌اکنون در نقش قائم‌مقام مدیرعامل ایران‌خودرو فعالیت می‌کند.

محمدرضا فیض بخش نیز که از معاونان سابق ایران‌خودرو و ساپکو است، کماکان به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره مشغول فعالیت خواهد بود.

بنابراین کمترین تغییرات در سطح هیئت‌مدیره ایران‌خودرو صورت گرفته و احتمال هرگونه تغییر و تحول در سطح مدیریت کلان این شرکت با توجه به عملکرد مناسب یکه زارع در سال جاری تقریباً به صفر نزدیک است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین