يکشنبه 30 ارديبهشت 1403-9:0 شمسی /5/19/2024 9:00:17 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1526
  • زمان انتشار:چهارشنبه 10 آبان 1396-0:1
داود میرخانی رشتی روایت کرد:

مدیرعامل ایران خودرو در دهه 60 از گزارش مهمی خبر می دهد که در نخستین جلسه از شورای سیاستگذاری خودرو اجازه قرائت آن را در حضور وزیر صنعت به او نداده اند.
سانسورسازي در شورای سیاستگذاری خودرو

داود میرخانی رشتی در گفت و گو با معدن نامه درباره محتوای این گزارش گفت: 10 سوال اساسی درباره آینده کوتاه مدت و میان مدت صنعت خودرو مطرح کرده بودیم که سال 98 و 99 چه اتفاقی برای خودروسازان داخلی خواهد افتاد و به بحرانی که ممکن است گریبان صنعت خودرو را بگیرد اشاره کرده بودیم که متاسفانه قرائت این گزارش را در حضور وزیر صنعت به صلاح ندانستند.

او افزود: در این گزارش استدلال کرده بودیم که حدود نیمی از محصولات کنونی قابلیت بروزرسانی استانداردها را ندارند و باید جایگزینی برای آنان تعریف شود.

همچنین نوشته بودیم که میزان تقاضا در سال های آینده به حدود یک میلیون دستگاه در بازار داخلی می رسد و با توجه به نبود زیرساخت های داخلی، یک سوم ظرفیت صنعت خودرو کشور بلااستفاده خواهد ماند.

میرخانی رشتی گفت: قرار بود به وزیر صنعت بگوییم که از سال 98 به بعد دیگر هیچ خودرویی را نمی توان به قیمت زیر 35 میلیون تومان یا حدود 8 هزار دلار به تولید رساند از این رو بهتر است در قراردادهای جدید برای تولید خودروهای ارزان با کیفیت بالا فکری شود.

مدیرعامل ایران خودرو در دهه 60 گفت: متاسفانه مجال قرائت این گزارش و طرح مسائل اساسی در صنعت خودرو فراهم نشد و دیدیم که خروجی نخستین جلسه از شورای سیاستگذاری خودرو به بحث هایی مانند مظلومیت این صنعت خاتمه یافت.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین