يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-15:3 شمسی /4/28/2024 3:03:35 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1058
  • زمان انتشار:سه شنبه 2 آذر 1395-1:17
سعید لیلاز در گفت‌وگو با خودرو نامه مطرح کرد:

یک کارشناس اقتصاد سیاسی از بسته بودن در شرکت سایپا به روی رسانه‌ها و کارشناسان اقتصادی انتقاد کرد.
از سایپا خبر ندارم/ ایران‌خودرو رکورد تولید را می‌شکند

سعید لیلاز در گفت‌وگو با خودرو‌نامه گفت: به عنوان یک تحلیلگر مسائل اقتصاد سیاسی هیچ اطلاعی از سایپا ندارم و نمی‌دانم این شرکت برای حضور در بازار خودرو ایران و عرضه محصول در این بازار چه برنامه‌هایی دارد.

او گفت: با توجه به نوع مدیریت این شرکت نمی‌توان به راحتی تحلیل کرد که دومین خودروساز بزرگ کشور برای بقا در بازار و رقابت با سایر بازیگران صنعت خودرو چه در سر دارد و چه تاکتیکی را در پسابرجام برای خود برگزیده است.

این تحلیلگر اقتصاد سیاسی افزود: آنچه که در مجموع می‌توان گفت این است که صنعت خودرو ایران به رغم تمام تلاطم‌های سیاسی و اقتصادی توانسته همچنان به تولید خود ادامه دهد که در این میان با توجه به شفافیت موجود در نوع مدیریت ایران‌خودرو، می‌توان گفت که تا پایان سال جاری تولید انواع محصولات این شرکت به حدود 700 هزار دستگاه رسیده و رقیب خود را پشت سر خواهد گذاشت.

او افزود: در حال حاضر ایران‌خودرو ثبت سفارش بالایی دارد و از رکود خارج شده که این موضوع نشان از درایت مدیریت این شرکت خودروساز است.

لیلاز گفت: با عنایت به شفافیت عملکرد ایران‌خودرو نسبت به رقیبش می‌توان گفت که تا پایان امسال به بالاترین میزان تولید خودرو در دولت حسن روحانی دست خواهد یافت و با توجه به ثبت سفارش صورت گرفته، این تعداد خودرو را به راحتی وارد بازار خواهد کرد.

به گزارش خودرونامه، مدیریت جدید سایپا که از دو سال گذشته کار خود را در این شرکت آغاز کرده صرفا با ابزار آگهی و سفارش برخی دوستان خود در مطبوعات، آنها را وادار به دفاع از عملکرد مدیریتی‌اش در سایپا کرده و حتی باعث اخراج برخی از خبرنگاران مستقل از محل کار خود شده است.

مهدی جمالی که هیچ رزومه‌ای در خصوص صنعت خودرو در کارنامه‌اش دیده نمی‌شود، دو سال پیش به مدیرعاملی سایپا برگزیده شد تا با «تعریف‌درمانی» برخی رسانه‌ها دوست و حمایت مالی از آنان بتواند بر ضعف‌های مدیریتی خود سرپوش گذارد.

این مدیر دولتی به محض کوچکترین انتقادی، خبرنگاران منتقد را مورد عتاب و خطاب خود قرار داده و با تحت فشار دادن مدیران روزنامه، عرصه نقد را بر روزنامه‌نگاران منتقد تنگ می‌کند.

مشاهدات خبرنگار خودرو‌نامه حاکی از آن دارد که وی چندی پیش در جریان مصاحبه استاندار تهران با یکی از رسانه های اصلاح طلب، او را مورد مواخذه قرار داده که چرا از توقف تولید پراید تا پایان امسال سخن گفته است.

بر اساس شواهد موجود، این کارخانه حتی از دوره مدیریت مهرداد بذرپاش، بسته تر عمل کرده و هیچ اطلاعاتی در خصوص نوع فعالیت خود به جامعه تولیدی کشور ارائه نداده است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

منبع:خودرو نامه

نظرات کاربران

آخرین عناوین