چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403-6:38 شمسی /4/24/2024 6:38:41 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1014
  • زمان انتشار:سه شنبه 22 تير 1395-11:24
چگونگه 24 درصد از درآمد خودروسازان به دولت می‌رسد؟

دبیر انجمن خودروسازان با تشریح چگونگی واریز 24 درصد نسبت درآمد به فروش خودروسازان به حساب‌های دولتی گفت: هفت نهاد دولتی به بهانه‌های گوناگون از خودروسازان پول دریافت می‌کنند.
7 نهادی که از خودروسازان پول می‌گیرند

به گزارش خودرونامه، داوود میرخانی رشتی در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز با تشریح چگونگی واریز 24 درصد قیمت تمام شده یک خودرو به حساب دولتی گفت: هفت نهاد دولتی به بهانه‌های گوناگون از خودروسازان پول دریافت می‌کنند.

 

او افزود: بر اساس آمار مالی منتشر شده خودروسازان در سال 90 به عنوان سال پایه و همچنین سالی که تولید و قیمت خودرو با افزایش چشمگیری مواجه شد، با توجه به  نسبت درآمد به فروش ده هزار میلیارد تومانی صورت گرفته، نسبت پرداخت به فروش هر خودرو به نهادهای دولتی 24 درصد محاسبه شده است.

 

میرخانی گفت: گمرک، تامین اجتماعی، مالیات بر عملکرد، مالیات بر ارزش افزوده (شماره‌گذاری)، مالیات حقوق و دستمزد، هزینه‌های مالی (سود بانکی و سود مشارکت) و هزینه‌های بیمه‌ای و بیمه شخص ثالث هفت خوانی هستند که خودروسازان باید از آن بگذرند تا یک خودرو را به دست مشتری برسانند.

 

او افزود: مجموع هزینه‌های پرداخت شده به نهادهای عمومی در عرض یک سال دو هزار و ششصد میلیارد تومان است که 24 درصد نسبت درآمد به فروش یک خودرو را تشکیل می‌دهد. 


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین